HR werkgeverscampagne voor Saxion

Bij Saxion werken ruim 2700 medewerkers op verschillende locaties in Enschede, Deventer en Apeldoorn aan toekomstgericht en inspirerend onderwijs en onderzoek. Daarbij richten ze zich op de toepassing van technologie en de impact daarvan op mens en maatschappij. Voor de Human Resource afdeling van Saxion hebben wij een drietal employer branding video’s geproduceerd.

De vraag vanuit HR kwam of wij inhoudelijk sterke en eerlijke verhalen wilden vertellen van medewerkers met verschillende achtergronden binnen het bedrijf. Het doel hiervan is om nieuwe medewerkers te werven voor Saxion. Hoe ziet een dag in het leven van een medewerker eruit? Wat vinden ze het leukst aan hun werk en waar zien zij zichzelf over vijf jaar? In de video’s laten we meer zien over Saxion als werkgever.

Bekijk gelijk het resultaat

Client

Scope

  • Projectmanagement
  • Format
  • Voorgesprekken
  • Script
  • Opnames
  • Edit
  • Motion Graphics
  • Ondertiteling
  • Thumbnails voor YouTube

Onze oplossing

Projectmanagement

Voor deze werkgeverscampagne hebben wij het hele proces van a tot z begeleid. We begonnen met een strategie en het uitwerken van een format voor de drieluik van de video’s. Om de portretten te kunnen maken hielden we voorgesprekken met de medewerkers en werkten we de informatie uit in een script. Daarnaast stelden we een planning op. Na het filmen en monteren hielden we een correctieronde met de medewerkers en onze opdrachtgever. Toen het tijd was om de video’s in te zetten hebben we Nederlandstalige en Engelstalige ondertiteling verzorgd en een thumbnail voor YouTube aangeleverd.

Format en Script

Inhoudelijke en eerlijke verhalen vertellen over de medewerkers van Saxion. Dat is onze inzet. De medewerkerscampagne moet ook aantrekkelijk zijn om naar te kijken en een bijdage leveren aan het imago van Saxion als werkgever. We bedachten een serie portretvideo’s met een intro die voor elke video gelijk is. Daarnaast volgt een vaste opbouw aan vragen: Welke functie heb je? Wat vind je het leukst aan je werk? Waarom heb je voor Saxion gekozen? Hoe is het om bij Saxion te werken en hoe zie jij jezelf over vijf jaar? De video’s worden ingezet op LinkedIn, websites en YouTube. Het resultaat zie je hieronder.

“Inhoudelijke en eerlijke verhalen vertellen over de medewerkers van Saxion. Dat is onze inzet.”

Dennis MoekotteCreative Producer

Het resultaat

Abeje Mersha

“Ik vind het werken met jonge en enthousiaste talenten het allerleukst aan mijn werk,” vertelt Abeje Mersha. Als professor Unmanned Robotic Systems bij Saxion maakt hij met zijn team “echt het verschil voor urgente maatschappelijke uitdagingen.”

Sara Hanna

“Er zit bij mij een stukje rentmeesterschap: we moeten er voor zorgen dat we de aarde in goede handen achterlaten en dat kinderen het goed hebben”. Deze mindset staat bij haar centraal in het onderwijs.

Stefan Kok

Stefan Kok heeft altijd al passie gehad voor het ontwikkelen van mensen én voor techniek en zo kwam hij zeven jaar geleden als docent terecht bij de Academie Gezondheidszorg. “Ik heb een passie voor het ontwikkelen van mensen.”

Videoportret nodig voor de employer branding van jouw bedrijf of organisatie?