Skip to main content

We gaan voor een nieuwe en frisse huisstijl met een vernieuwde website. De rebranding van Moekotte Media is een feit. Ons bedrijf is in alle opzichten gegroeid en onze dienstverlening is uitgebreid. Daar hoort een nieuwe visual identity bij. Er was behoefte aan focus en een frisse uitstraling. We verwijderen videoproducties uit onze naam en voegen er creative agency aan toe. Want dat is wie we zijn. We maken creatieve content en vertellen interessante verhalen.

Hoe het ooit begon

Tien jaar geleden begon ik als zzp’er op een zolderkamertje in Enschede met het maken van video’s. Daarnaast deed ik ook verschillende werkzaamheden op gebied van marketing en communicatie bij verschillende organisaties. In 2017 besloot ik mij volledig te richten op het produceren van video’s. Maar de vragen naar communicatieadvies, tekstschrijven en het maken van overige content bleven komen. En ook die  opdrachten zijn zo ontzettend leuk om uit te voeren. Tijd om dat ook uit te stralen.

Corporate identity

We scherpten onze corporate identity aan. Waar staan we voor en waar willen we heen? Communicatie moet wat ons betreft begrijpelijk en doelgericht zijn. We zijn fan van passievolle en creatieve communicatie, want die beklijft het best. We willen authentieke en pakkende verhalen vertellen, samen met en over onze partners. Dit doen we door middel van content zoals video, audio, foto en tekst.

Visuele identiteit

Ons nieuwe logo staat voor vooruitgang en creativiteit. Het beeldmerk bestaat uit twee keer de letter M die in onze logo animatie van links naar rechts wordt ingekleurd. Van marineblauw naar lichtblauw. We gebruiken afgeronde hoeken in de letter ‘m’. De basiskleuren van Moekotte Media, blauw en wit, staan voor betrouwbaarheid, creativiteit en balans. Daarnaast gebruiken we de subkleuren groen (vernieuwing), oranje (enthousiasme) en rood (passie) met een licht verloop, die in overige uitingen worden gebruikt. Voor de identiteit van Moekotte Media hebben we twee fonts gekozen. Rajdhani heeft ronde vormen en is open en modern qua uitstraling. In het logo en in koppen vind je dit font terug. Daarnaast maken we gebruik van Roboto. Dit Google font is makkelijk toepasbaar en goed leesbaar op de website en in andere uitingen. Roboto sluit mooi aan op Rajdhani en heeft een vriendelijk en open karakter.

Opdrachtgevers werden partners

Na 10 jaar is Moekotte Media een krachtig begrip in Enschede. Er zijn opdrachtgevers waar we al sinds het prille begin mee samenwerken. Deze opdrachtgevers zijn ondertussen partners geworden. Daarnaast krijgen we er steeds meer nieuwe partners bij. Dat resulteert in een goed gevuld portfolio met mooie en krachtige content. Partners kennen ons als een ontzorgende partij die nuchter en resultaatgericht creatieve content maakt en verspreidt.

Samenwerking en de toekomst

Tijdens projecten werken we steeds vaker op vaste basis samen met freelancers, die ondersteunen op gebied van animatie, camera en edit. Die samenwerking verliep aan de achterkant al goed en deze samenwerking verstevigen we. We kunnen complexere producties aan en daarmee hebben we ons de afgelopen tijd ook bewezen. De lijnen zijn kort, we zijn flexibel inzetbaar en krijgen de klus in no-time geklaard. Op die weg wil ik de komende tien jaar verder: verder bouwen aan merken, bedrijven en organisaties en creatieve content maken.

Nu je mijn verhaal kent ben ik erg benieuwd… Wat is jouw verhaal?

CORPORATE STORY

Moekotte Media staat voor authentieke, pakkende verhalen in creatieve uitingen. We werken resultaatgericht aan krachtige mediaproducties op basis van jouw vraag. We zijn je sparringpartner en het productiehuis voor video, animaties, fotografie en teksten.

Ontzorgen zit in ons DNA. Dat betekent dat we je dát bieden waar je naar op zoek bent. Dat we alles doen om jouw organisatie te doorgronden om zo de passende communicatiemiddelen te produceren. Waar een ander genoegen neemt met een goed verhaal, maken wij er een trending topic van. Passievol en écht. We halen er alles uit wat er in zit.

Moekotte Media. Vertel meer.

https://www.youtube.com/watch?v=6QXt25EbVJY
Dennis Moekotte

Dennis heeft Moekotte Media in 2011 opgericht. Hij was al vanaf jongs af aan geïnteresseerd in video en techniek. Dat begon met het vastleggen van verjaardagsfeestjes in de familie tot aan een journalistieke opleiding en carrière. Dennis produceert, filmt, regisseert, monteert, fotografeert, schrijft en ontwerpt. Met zijn oog voor detail weet Dennis op een creatieve manier de juiste boodschap te vertellen. In zijn vrije tijd houdt Dennis van wandelen met zijn twee honden en gezellig afspreken met vrienden.