Teasercampagnes Universiteit Twente Open Dagen

De Universiteit Twente heeft dit jaar een recordaantal studenten mogen verwelkomen. In juli 2017 stond de teller op 10.000 studenten, mede dankzij inzet op internationalisering en werving in binnen- en buitenland. Enkele kanalen om deze studenten te bereiken zijn Facebook, Spotify en Instagram. Wij mochten de teasercampagne voor de open dagen van november ontwikkelen en animeren. Zie hieronder het resultaat. De films worden ingezet op Facebook en Spotify (beide 30 seconden) en op Instagram (14 seconden). In de montage zit een groot deel van onze eigen beelden verwerkt.

Teaser voor Facebook en Spotify:

Een voorbeeld van hoe deze campagne eruit ziet in Spotify:

Voor Instagram hielden we rekening met de specificaties voor dit kanaal:

 

Korte videoboodschap prins Constantijn

Begin juni mochten we in opdracht van de Universiteit Twente een korte videoboodschap opnemen met niemand minder dan Prins Constantijn. Hij is startup ambassadeur bij StartupDelta, een organisatie die zich inzet voor ondernemerschap in Nederland. De bedoeling was om de deelnemers van de UT Challenge (een programma met pitchsessies voor studentondernemers van de UT) een hart onder de riem te steken voorafgaand aan hun pitch. Dat is gelukt.

Wij produceerden de volgende korte videoboodschap:

 

Lijsttrekkers proatn Twents voor onze camera

Afgelopen maandag (6 februari) was ik met een aantal collega's van Tubantia en de Universiteit Twente mee naar Nieuwspoort in Den Haag. Op het programma stond de presentatie van de StemWijzer, waaraan alle lijsttrekkers mee konden doen. Tientallen media stonden in de rij om Rutte, Pechtold, Asscher, Thieme en nog vele anderen te interviewen.

Wij hadden een ander doel.

Want dezelfde lijsttrekkers komen eind februari naar Twente om in discussie te gaan tijdens de 'Van Torentje naar Torentje' debattenreeks georganiseerd door Tubantia en UT.

Ons doel was tweeledig, namelijk om alle lijsttrekkers die naar Twente komen voor de camera te halen en ze hun komst te laten aankondigen op hun eigen manier. Als kers op de slagroomtaart moesten ze ook nog enkele Twentse spreuken uitspreken, en dat was natuurlijk hilarisch en best een beetje moelijk, voor niet Tukkers zijnde. Maar toch dapper dat ze een poging hebben gewaagd. Nadat we alle quotes hadden heb ik het gemonteerd tot een grappig filmpje. Uren nadat het filmpje online werd gezet door Tubantia ging deze al viral. Eva Jinek besteedde er in haar uitzending zelfs aandacht aan! En Tubantia schreef een leuk sfeerverslag over de dag zelf.